Nepriklausomybės atkūrimo diena

Kovo 11-osios – Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienos prasmė ir reikšmingumas suprantamas kiekvienam laisvam Lietuvos piliečiui. Šią svarbią Lietuvai dieną Rudaminos „Ryto“ gimnazijos mokytojai kartu su mokiniais pažymėjo organizuodami projektinę veiklą „Mano Lietuva“.

Priešmokyklinio, pradinio ugdymo klasių mokiniai ir jų mokytojai dalyvavo integruotoje projektinėje veikloje ,,Mano Lietuva“. Patys jauniausieji klausėsi ketvirtokų skaitomų padavimų, konstravo, tapė pilis ir tvirtoves. Vyresnių klasių mokiniai aiškinosi, kuo svarbi Kovo 11–osios Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo diena,  aptarė Lietuvos istorijos kelią nuo 1940- ųjų iki 1991 kovo 11 d., giedojo himną, virtualiu turu keliavo po Vilnių, žvalgėsi po Rudaminos (Lazdijų r.) piliakalnius, iš paukščio skrydžio apžiūrėjo žymiausias Lietuvos pilis, aptarė jų paskirtį. Mokiniai kūrė laiškus praeities veikėjams, klausėsi, skaitė, patys rašė padavimus apie įvairias Lietuvos vietas, juos iliustravo, konstravo pilis, online dėliojo dėliones.

Lietuvių kalbos ir literatūros metodinės grupės mokytojos kartu su mokiniais projektinę veiklą paminėjo kūrybinių užduočių aptarimu. Kovo 8-10 dienomis 5-8, I-IVG klasių mokiniai dalyvavo ir lietuvių kalbos dienų renginiuose. Jaunesni, 5-6 klasių mokiniai aptarė žodžio „laisvė“ prasmę, pristatė patarlių iliustracijas, kūrė akrostichą. 7-8 klasių mokiniai pristatė pateiktis apie gražiausias aplankytas Lietuvos vietas: Nidą, Katedros aišktę, Rambyno kalną, Karklę, Klaipėdą. Vyresniųjų klasių mokiniai žiūrėjo įrašą „Lietuva nuo 1940 m. iki 1990 m. kovo 11d.“, jį aptarė išskirdami svarbiausius faktus ir pasiekimus, išgirdo, ką nepažįstamiems ir žinomiems žmonėms reikškia „laisvė“, nagrinėjo „Tėvynės“ sąvokos prasmę, grupėse kūrė meilės Tėvynei dekalogus, kalbėjo apie iškiliausius Lietuvos žmones.

Užsienio kalbų metodinės grupės mokytojai organizavo šias veiklas: 5a1, 6b2 ir IIIG klasių mokiniai su anglų kalbos mokytoja Jolanta Ježoviene pamokose kūrė plakatus „Famous places in Lithuania” google jamboard platformoje.  Ši erdvė leido vienu metu tą patį plakatą kurti keliems mokiniams, todėl mokiniai dirbo grupėse, porose arba individualiai.

Su 3b klasės mokiniais anglų kalbos mokytoja Daiva Juškevičienė aptarė įsimintiniausias Lietuvoje aplankytas vietas arba tas, kuriose dar neteko lankytis. Internetinėje svetainėje sukūrė pasirinktų bei rekomenduotinų vietų aprašymus, parinko jiems nuotraukų, išbandė svetainėje pateiktas galimybes įrašų redagavimui.

Anglų kalbos mokytoja Karina Stankevič su 5b kl. mokiniais pravedė pokalbį-diskusiją Kovo 11 – osios tema. Mokiniai paruošė pateiktis apie žinomiausias Lietuvos vietoves su aprašymu anglų  kalba.

Anglų kalbos mokytoja Ingrida Kumpickaja su IGb1 pogrupio mokiniais ir Igoris Bulavin su 6a klasės mokiniais taip pat rengė pateiktis apie žinomiausias ir įdomiausias Lietuvos vietas.

6b1 pogrupio mokiniai su rusų kalbos mokytoja Miroslava Jankovska ir 8a, 8b, IV klasių mokiniai su rusų kalbos mokytoja Jelena Kovalevskaja per rusų kalbos pamokas prisiminė įžymias Lietuvos vietoves. Pasirinktą įdomiausią vietovę iliustravo ir pristatė nuotolinės pamokos metu.

Tiksliųjų mokslų metodinė grupė organizavo viktoriną „Mano Lietuva“, kurioje IGb klasės mokiniai turėjo sugalvoti po du klausimus, susijusius su matematika ir Lietuva. 5b, 7a klasės mokiniai kūrė sveikinimą Lietuvai iš matematinių figūrų. 8b, IVG mokiniai dalyvavo veikloje „Lietuva pro mūsų langus“. Nuotraukoje-atviruke žymėjo nuotraukos fiksavimo vietą žemėlapyje ir rašė linkėjimą Lietuvai. Vyriausieji gimnazistai – III-IVG klasių mokiniai kūrė kryžiažodį, skirtą  Kovo 11-ajai.

Gamtos mokslų metodinė grupė tęsė ilgalaikį projektą ,,Sudėk Lietuvą”. Fizikos pamokose buvo aptartas ekologiškos energijos rūšies naudojimas Lietuvoje – saulės energijos panaudojimas. IIIG ir IVG klasių mokiniai vykdė projektą: „Faktai apie fiziką ir astronomiją Lietuvoje 1990-2021“. Projekto pagrindinė idėja: surinkti medžiagą, kuri parodo, kaip keitėsi fizikos bei astronomijos tyrimų sritys, atkūrus Lietuvos nepriklausomybę. Chemijos ir biologijos pamokose 8- IIIG klasių mokiniai rinko medžiagą apie nusipelniusius gamtos mokslų mokslininkus, kurie garsina Lietuvą, o atlikti darbai, idėjos, siūlymai plačiai skamba pasaulyje. IVG klasės mokiniai biologijos pamokoje žiūrėjo laidą apie sveikatos ir biotechnologijų inovacijas Lietuvoje. Biologijos pamokose 5-7 klasių mokiniai kalbėjo apie lietuviškas tradicijas – verbų pynimą, šluotų rišimą, margučių dažymą augalais, krepšių ir sodų pynimą.

Menų, technologijų ir fizinio ugdymo metodinės grupės mokytojai fiziškai aktyvius mokinius paskatino žingsniuoti aplink Lietuvą. Mokiniai ir jų tėveliai žingsniavo, skaičiavo, sumavo ir surinko 2466804 žingsnius. Džiaugiamės, kad iššūkis – „savo žingsniais iki Kovo 11-os dienos apeik visą Lietuvą“ buvo sėkmingai įvykdytas.

Taip prasmingai buvo paminėta Kovo 11-oji – Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo diena.