NordPlus projektas

Š. m. balandžio 7–11 d. mūsų gimnazijoje svečiavosi 30 mokinių ir 6 mokytojai iš Latvijos, Estijos ir Švedijos pagal NordPlus projektą „Cultural literacy through crafts, cuisine and folk traditions“. Vizito metu svečiai kartu su mūsų gimnazijos mokiniais dalyvavo įvairiose edukacinėse veiklose, kūrybinėse dirbtuvėse, tradicinių amatų ir kulinarinio paveldo užsiėmimuose. Dalyviai susipažino su lietuviškais papročiais, liaudies šokiais ir dainomis, aplankė reikšmingas kultūrines vietas mūsų regione. Projektas ne tik sustiprino tarpkultūrinį bendradarbiavimą, bet ir skatino mokinius dalytis patirtimi bei kurti naujas draugystes su bendraamžiais iš kitų šalių. Toks susitikimas buvo puiki proga tobulinti užsienio kalbos įgūdžius, plėsti akiratį ir gilinti supratimą apie Baltijos ir Šiaurės šalių kultūrų įvairovę.
Jau sekmadienį, balandžio 6 d., mūsų gimnazijoje pradėjo šurmuliuoti mokiniai ir jų tėvai – vieni laukė atskrendančių svečių iš Švedijos, kiti – autobusu atvykstančių estų. Visi nekantriai ruošėsi susitikimui, tvyrojo jaudulys, nors daugelis stengėsi jį slėpti. Atvykus svečiams, viskas pasikeitė – mūsų mokiniai su šypsenomis „pasičiupo“ savo naujuosius draugus ir su šurmuliu išsiskirstė po namus, pasiruošę naujai, draugystės kupinai savaitei.
Kartu su mokiniais paruošėme svečiams labai intensyvią programą. Jau pirmąją programos dieną IVG klasės mokinės vedė ekskursiją po mūsų gimnaziją, mokė svečius lietuvių liaudies šokio bei piešė ant rankų senovinius baltų ornamentus. Ši veikla ne tik suteikė žinių, bet ir padėjo įsitraukti į lietuviškos kultūros pažinimą per kūrybą. 7b ir 6a klasių mokiniai paruošė edukacinę veiklą apie giles. Gilė buvo pasirinkta Lietuvos komandos simboliu šiame projekte. Mokiniai ir svečiai kartu dalyvavo viktorinoje, ragavo gilių kavos, vaišinosi bananų duona, pynė apyrankes ir žaidė smagius žaidimus. Kiekvienas svečias gavo simbolinę dovaną – mūsų mokinių nuveltą ženkliuką su ąžuolo lapu ir gilėmis, kaip mūsų kultūros ir svetingumo ženklą. Po edukacijų vyko oficialus renginio atidarymas. Sveikinimo žodį tarė gimnazijos direktorius, o mūsų mokiniai šoko, dainavo ir pristatė gimnaziją: IIG b klasės mokinės pasakojo apie mokyklos veiklas ir pasiekimus. Tuomet visi drauge prisiminėme rudenį vykusią kelionę į Latviją – IIGb klasės mokiniai buvo parengę filmą, kuris sugrąžino į šiltus prisiminimus ir sukėlė šypsenas. Vėliau visi kartu dalyvavome Rudaminos kultūros centro lietuvių liaudies šokių kolektyvo „Žiogeliai“ organizuotoje veikloje. Svečiai ne tik stebėjo pasirodymą, bet ir patys įsitraukė į šokių mokymąsi – šokome visi kartu! Atmosfera buvo nepaprastai jauki ir linksma – liaudies muzika ir bendras šokis suvienijo visus. Po pertraukėlės prasidėjo namų užduočių pristatymas. Kiekvienos šalies komanda turėjo originaliai pristatyti savo komandos simbolį (IIG klasės mokiniai sujungė visus keturis simbolius ir sukūrė projekto logotipą, kurį ir pristatė šio renginio metu), pasakyti šiam projektui sukurtą skanduotę bei trumpai papasakoti žymiausią savo šalies legendą. Visų komandų pristatymai buvo originalūs ir įdomūs. Estai visus apdovanojo ženkliukais bei raktų pakabukais su rugiagėlėmis, latviai atsivežė savo gardžios naminės ruginės duonos, o švedai mums padovanojo savo gimnazijos simbolį – rankų darbo pliušinį briedį. Po daugybės veiklų mūsų svečių laukė staigmena – kugelio degustacija. „Virtuvės guru“ būrelį lankantys mokiniai paruošė tikrą skonių bombą. Šis patiekalas patiko visiems. Degustacijos metu 6a klasės mokiniai parodė pristatymą apie bulvę, tradicinius bulvinius patiekalus, taip pat, kol kugelis kepė, visi kartu žaidė įvairius su bulve susijusius žaidimus. Taip pat tą vakarą svečiai dalyvavo gratažo edukacijoje. IGa klasės mokinės papasakojo apie šią meno techniką, po to visi pasigamino išskirtinį paveikslėlį ir knygos skirtuką. Pirmoji susitikimo diena buvo ne tik labai intensyvi, bet ir kupina šilumos, bendrystės bei naujų draugysčių. Po visų įspūdžių ir veiklų svečiai grįžo į šeimas ir viešbutį pavargę, bet pilni gerų emocijų, įspūdžių ir laukimo, ką atneš kita projekto diena.
Antroji projekto diena prasidėjo įkvepiančiomis ir kūrybiškumą skatinančiomis veiklomis – žvakių liejimo edukacija bei pamoka apie medų. Šių veiklų metu mokiniai sužinojo daugybę įdomių faktų apie bičių pasaulį, vaško savybes bei medaus rūšis. Dalyviai ne tik patys pasigamino žvakes iš sojų ir bičių vaško, bet ir ragavo įvairių rūšių medaus su sūriu, duona ir žolelių arbatomis. Po pietų visi drauge leidomės į ekskursiją po Vilniaus senamiestį. Svečiai žavėjosi senamiesčio architektūra, siaurų gatvelių žavesiu, aplankė Užupio Respubliką, Vilniaus katedrą ir gėrėjosi Gedimino pilies panorama. Dieną vainikavo protmūšis Valstybės pažinimo centre prie Prezidentūros – tai buvo puiki galimybė svečiams geriau pažinti Lietuvą. Vakare gimnazijoje vyko linksmas ir jaukus renginys „Vakaras mokykloje“, kurio metu mokiniai dalyvavo orientaciniame žaidime, žaidė slėpynes, šoko ir ragavo šaltibarščių, kuriuos pagamino mūsų „Virtuvės guru“ būrelio mokiniai. Keturios valandos prabėgo nepastebimai – visi išsiskirstė pavargę, bet kupini gerų emocijų.
Trečiąją projekto dieną vykome į Vladislavo Sirokomlės muziejų, kur dalyvavome tradicinių apeigų edukacijoje. Mokiniai ir svečiai turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su senoviniais lietuvių buities darbais, kuriuos kadaise atlikdavo jų bendraamžiai: vijome siūlus, audėme, perrinkome grūdus. Po edukacijos visi vaišinosi pagal senas tradicijas pagamintu obuolių gėrimu bei desertu – sumuštiniais su uogiene. Tą pačią dieną mokiniai buvo suskirstyti į komandas ir kūrė originalias istorijas, kurių pagrindiniai veikėjai buvo mūsų projekto simboliai. Kiekviena komanda ne tik sugalvojo pasakojimą, bet ir jį iliustravo ant trijų metrų ilgio popieriaus juostos – tai skatino kūrybiškumą, bendradarbiavimą ir vaizduotę. Po pietų visi drauge vykome į Markučių muziejų, kur dalyvavome edukacinėje programoje „Lobio ieškojimas“. Ten mokiniai taip pat mokėsi žaisti kroketą bei „miestučius“. Šios veiklos suteikė daug džiaugsmo, žadino smalsumą. Vakare gimnazijoje vyko sportinė programa – mokiniai žaidė įvairius komandinius žaidimus, dalyvavo estafetėse ir aktyviai leido laiką kartu. Diena buvo kupina įspūdžių, gražaus bendravimo ir nuoširdaus džiaugsmo.
Ketvirtoji projekto diena taip pat buvo kupina įsimintinų veiklų ir šiltų akimirkų. Dieną pradėjome pažintimi su lietuviškomis Velykų tradicijomis – mokiniai ne tik sužinojo apie margučių marginimo simboliką ir technikas, bet ir patys kūrė spalvingus margučius. Vėliau visi dalyvavo sapnų gaudyklių edukacijoje, kurios metu kiekvienas kūrė asmeninę sapnų gaudyklę – tai buvo ne tik kūrybinis, bet ir raminantis, meditacinis procesas. Taip pat 7b klasės mokiniai svečiams surengė lietuvių liaudies žaidimų pamoką. Vyraujant linksmai, gyvybingai atmosferai kartu žaidėme, dainavome ir šokome. Svečiai su entuziazmu mokėsi tradicinių žaidimų – „Priegalvėlis“, „Kiaulė grikiuos“, „Šiaudų batai“ ir „Kiškelis“ – ir noriai įsitraukė į kiekvieną veiklą. Po pietų visi turėjo šiek tiek laisvo laiko – mokiniai galėjo pasivaikščioti, pabendrauti, įsigyti suvenyrų ar lauktuvių namiškiams. Tai buvo puiki proga atsipalaiduoti ir pasimėgauti šiltu bendravimu. Vakare gimnazijoje vyko ypatingas renginys – mobilumo Lietuvoje refleksija. Susirinkę prisiminėme visas veiklas, dalijomės įspūdžiais ir emocijomis. Mokiniai pristatė anksčiau kurtas ir iliustruotas istorijas, ant „Prisiminimų tako“ užrašė savo mintis bei emocijas apie veiklas, taip pat rašėme palinkėjimus projektui bei vieni kitiems. Visi šie palinkėjimai buvo sudėti į kapsulę, kuri bus saugoma gimnazijos muziejuje kaip simbolinis mūsų draugystės lobis. Kartu iš spalvotų visų dalyvių delnų sukūrėme ir šį projektą vainikuojantį paveikslą. Jis visada mums primins šią ypatingą savaitę, bendras patirtis ir užsimezgusias draugystes. Vakaro pabaigoje įteikėme svečiams medalius, diplomus ir atminimo dovanas. IIGb klasės mokiniai visus sujaudino savo jautria ir nuoširdžia daina. Galiausiai prasidėjo ilgai laukta diskoteka – šokių salė prisipildė muzikos, šypsenų, džiaugsmo, o kartu ir neišvengiamo liūdesio, kad viskas baigiasi. Paskutinis vakaras buvo kupinas stiprių emocijų: nuo džiugių šūksnių iki nuoširdžių apkabinimų ir ašarų.
Penktosios projekto dienos rytas buvo kupinas liūdesio ir nuoširdžių emocijų. Tai buvo akimirka, kai žodžių nebereikėjo – už juos kalbėjo stiprūs apkabinimai, drebančios šypsenos ir skruostais riedančios ašaros. Mūsų mokiniai, vos prieš kelias dienas sutikę dar nepažįstamus žmones, dabar atsisveikino su tikrais draugais. Tiek daug patirta, išgyventa, pasidalinta – per trumpą laiką užsimezgė ryšiai, kuriuos bus sunku pamiršti. Nors šis rytas pažymėtas išsiskyrimu, širdyse lieka šiluma, draugystė ir pažadas susitikti vėl.
Nuoširdžiai dėkojame mūsų gimnazijos mokiniams, kurie aktyviai ir atsakingai dalyvavo projekte. Jūsų atvirumas, nuoširdumas, kūrybiškumas ir draugiškumas padarė šią savaitę ypatingą. Jūs ne tik svetingai priėmėte svečius, bet ir parodėte, kokie šilti, jautrūs ir brandūs galite būti. Kartu kūrėte nepamirštamus prisiminimus, dalinotės savo kultūra, kalba, širdimi. Didžiuojamės jumis! Taip pat reiškiame didelę padėką projekte dalyvavusių mokinių tėvams – už supratingumą, palaikymą ir svetingumą. Be jūsų pagalbos ir geranoriškumo šis projektas nebūtų toks prasmingas ir jaukus. Ačiū, kad buvote kartu ir padėjote kurti draugystės ir atvirumo kupiną savaitę.