„Metų ratu“

Metų ratas nestovi vietoje… Žiema keičia rudenį, pavasaris – žiemą, vasara – pavasarį, o ruduo – vasarą… Ir taip metai iš metų. Artėjant gražioms žiemos šventėms gruodžio 22–23 d. Rudaminos „Ryto“ gimnazijos mokiniai dalyvavo integruotoje projektinėje veikloje „Metų ratu“. Vieni mokiniai su savo auklėtojais nusprendė šią dieną praleisti už gimnazijos ribų, kiti dalyvavo veiklose, vykusiose gimnazijoje.
3–4 klasių mokiniai ir jų mokytojos vyko į Vilniaus kamerinį teatrą, kur žiūrėjo spektaklį „Plėšikas Hocenplocas“. Aktoriai linksmai ir charakteringai atskleidė dviejų neišskiriamų draugų – Kaspariuko ir Zepuko – nuotykius. Juos lydėjo akistata su rūsčiu, bet visai simpatišku plėšiku, mat anas pagrobė močiutės branginamą kavos malūnėlį. Į neramią, kartu šmaikščią istoriją įsivėlė piktas burtininkas Petrozilijus Cvakelmanas ir nuostabioji fėja Amarilė. Po spektaklio vyko susitikimas su Kalėdų Seneliu. 7a ir 7b klasės mokiniai su savo auklėtojomis vyko į kino teatrą „Pasaka” žiūrėti filmo „Švelnūs kariai“, grožėjosi sostinės senamiesčiu keliaudami maršrutu „Kalėdinis Vilnius”.
Gimnazijoje likusiems mokiniams buvo numatytos dvi integruotos veiklos, kurias vedė du mokytojai (viena veikla truko 1,5 val.), o IIIG–IVG klasių mokiniai padedant klasės auklėtojoms organizavo veiklas priešmokyklinio ugdymo grupių ir pradinių klasių mokiniams. Veiklos buvo suskirstytos metų laikais, kuriuos turėjo atitikti ir aprangos spalva, pvz., 5c – pavasaris, o aprangos spalva turėjo būti žalia, 6b – vasara ir geltona spalva, 8a ir 8b – ruduo ir raudona spalva, o IIG klasėms – žiema ir mėlyna spalva. IIIG klasės mokiniai 1a, 2a, 2b, 2c klasės mokiniams ir priešmokyklinio ugdymo grupių „Nykštukai“, „Pelėdžiukai“, „Ežiukai“ ugdytiniams vedė įvairias veiklas: pasakojo apie Kalėdas, Kalėdų papročius, žaidė, mankštinosi, dalyvavo viktorinose, gamino dovanėles. Mažieji draugai dėkojo už įdomiai praleistą laiką. Kalėdines veiklas pradinukams vedė ir IVG klasės mokiniai. Kartu su dvyliktokais mažieji dėliojo dėliones, spėliojo šaradas, dalyvavo viktorinoje ir estafetėse. Po to visus pradinukus aplankė Kalėdų Senelis ir Snieguolė, jie įteikė dovanas, Kalėdų Senelio sertifikatą ir saldumynų. Kartu praleistas laikas neprailgo, buvo linksma ir smagu visiems. 2b klasės mokiniai dalyvavo projektinėje veikloje „Kepsim mudu abudu“ – kepė imbierinius sausainius. 5c klasės mokiniai integruotos užsienio kalbos (anglų) ir muzikos veiklos metu klausėsi kalėdinės angliškos dainos „Jingle bells“, vėliau ją dainavo, bandydami prisiminti dainos tekstą atmintinai, grupėse dėliojo sukarpytus dainos „Jingle bells“ posmelio ir priedainio žodžius eilės tvarka eilutėmis – visą surinktą tekstą turėjo priklijuoti ant pateikto spalvoto popieriaus lapo. Pagal šios dainos melodiją kartu su muzikos mokytoja mokiniai ritmiškai plojo, atkartojo ritmą, garsus panaudodami sutartinius ženklus, šoko rato šokį bei sustoję linijomis atkartojo ritmingus šokio judesius. Dalyvaudami integruotoje technologijų ir kūno kultūros veikloje 6b klasės mokiniai susipažino su kokteilių rūšimis, nauda žmogaus organizmui bei patys pasigamino po skanų kokteilį. Integruotos gamtos ir žmogaus bei užsienio kalbos (anglų) veiklos metu šeštokai „Kahoot“ mokymosi platformoje anglų kalba savarankiškai kūrė viktorinos „Four seasons of the year“ klausimus kitiems klasės mokiniams, susiskirstę į grupes, pasivadinę vienu iš keturių metų laikų: Winter, Spring, Summer, Autumn, prisijungę prie „Kahoot“ programos savo telefonuose dalyvavo viktorinoje ir rinko taškus, kurie vėliau buvo konvertuojami į saldainius. Vėliau mokiniams buvo parodytas pristatymas apie mandalas (Jantras), jų reikšmę, paskirtį bei svarbą kiekvienam žmogui, buvo aiškinamos spalvų reikšmės, pateikiami mandalų pavyzdžiai. Remdamiesi išgirsta informacija mokiniai atliko kūrybinę užduotį – pagal metų laikus atvaizdavo būdingą spalvinę atspalvių gamą stilizuotuose medžiuose mandalos pavidalu tema „Metų ratu“. 8a ir 8b klasės mokiniai integruotos chemijos ir geografijos veiklos metu „Kalėdos rudenį“ dirbo grupėmis, atliko geografijos ir chemijos užduotis, testus, sprendė kryžiažodžius, kūrė dainą panaudodami raktinius geografijos ir chemijos žodžius, piešė ir aprašė rudenėjančius medžių lapus, domėjosi, kas juos nudažo rudenį. 8a klasės mokiniai integruotos dailės ir fizinio ugdymo veiklos metu piešė sporto šaką, kuria galima užsiimti rudenį. 8b klasės mokiniai dalyvaudami integruotoje muzikos ir fizinio ugdymo veikloje ritmavo su kamuoliais, šoko pagal „Jingle bells“ muziką, žaidė linksmus muzikinius žaidimus. IIGa klasės mokiniai žiūrėjo filmą apie Grinčą, kuris pavogė Kalėdas, darė ažūrines snaiges, sniego pusnis, o dalyvaudami užsienio kalbos (anglų) ir fizinio ugdymo projektinėje veikloje „The best Christmas team“ susiskirstę komandomis varžėsi dėl nugalėtojo vardo, atlikdami įvairias užduotis anglų kalba. IIGb klasės mokiniai žiūrėdami animacinius filmukus apie žiemą, Kalėdas ir Naujuosius metus, klausydami šio šventinio laikotarpio dainų gimnazijos mokytojams piešė atvirukus ir rašė sveikinimus bei linkėjimus, o dalyvaudami užsienio kalbos (anglų) ir matematikos projektinėje veikloje „Christmas gift experiment“ atliko pateiktas užduotis, dalyvavo matematinėje viktorinoje anglų kalba, rašė linkėjimus klasės draugams.
Taip greitai, įdomiai ir turiningai prabėgo šios dvi projektinių veiklų dienos, paskatinusios pasinerti į šventinį laikotarpį ir laukti gražiausių žiemos švenčių, kupinų dovanų, jaukumo, ramybės ir šilumos, o svarbiausia, gražiai ir prasmingai praleisto laiko su šeima.